Za podpory

Takový normální život

Kontaktujte nás
722 944 446

Kontakt pro klienty sociální služby
722 944 446
podpora@pferda.cz

Veřejný závazek

Otevírací doba

Pondělí – pátek
7:00 – 20:00

Sobota, neděle
8:00 – 11:00, 15:00 – 18:00

Jak nás najdete

Staré náměstí 53, 516 01 Rychnov nad Kněžnou (mapa)

Hurdálkova 371, 547 01 Náchod (mapa)

Na Struze 30, 541 01 Trutnov 1 (mapa)

Jaké je

Středisko Takový normální život je sociální službou podpora samostatného bydlení a umožňuje lidem s mentálním postižením, nebo duševním onemocněním žít ve svém vlastní bytě, jen s malou dopomocí asistenta.

Klienti si s asistentem domluví, v čem potřebují pomoci, jako například s doprovodem k lékaři, vařením, péčí o domácnost atd.

Středisko Takový normální život vzniklo v červnu roku 2010 jako 4. středisko organizace PFERDA z.ú.

Proč to děláme

Posláním střediska Takový normální život je umožnit samostatné bydlení s co nejmenší mírou asistence. Středisko funguje terénně, to znamená, že asistent dochází za klientem.

Pomáháme klientům zlepšovat jejich pracovní a sociální dovednosti a návyky formou celoživotního učení.

Posilujeme jejich samostatnost, sebevědomí a snažíme se o to, aby dokázali co nejvíce věcí zvládat sami bez cizí pomoci.

Ozvěte se nám
Simona Jančíková DiS.

koordinátorka sociálních služeb 2

Bc. Kristýna Hanzlíčková

sociální pracovnice

Pro koho je služba určena?

Službu Takový normální život mohou využít osoby nad 18 let věku s lehkým až středně těžkým mentálním postižením, případně s duševním onemocněním, žijící v Rychnově nad Kněžnou, Náchodě nebo v Trutnově a jejich okolí.

Služba Takový normální život je určena:

  • lidem, kteří chtějí žít samostatnějším životem, tzn. osamostatnit se od rodiny nebo opustit pobytové zařízení sociálních služeb;
  • osobám, které by bez podpory samostatný život nezvládly.

Informace pro budoucí klienty

  • Klienti bydlí ve vlastním nebo pronajatém bytě.
  • Za pomoc asistenta se platí.
  • Abyste mohli službu Takový normální život využívat, je potřeba na začátku podepsat smlouvu.
  • Každý klient má svůj individuální plán, ve kterém je napsáno, s čím potřebuje pomoc.
  • Pokud bude klient s něčím nespokojen, může podat stížnost.

Principy, které v bytě uplatňujeme:

  • Individuální přístup – pracujeme s uživateli podle toho, jací jsou, co znají a co dokážou.
  • Přímé jednání s uživateli – domlouváme se přímo s uživateli tak, aby nám rozuměli.
  • Podpora samostatnosti uživatelů v myšlení a při práci.
  • Rovný přístup – ke každému uživateli přistupujeme stejně, bez ohledu na jeho postižení nebo sociální postavení.
  • Respektování názoru uživatelů – vytváříme vstřícnou atmosféru pro vzájemnou komunikaci a učíme uživatele, aby se nebáli říkat nahlas, co si myslí, aby se vyjadřovali k práci terapeutů.
  • Důsledné dodržování lidských práv a základních svobod při práci s uživateli.
×

Pferdí novinky

Chcete vědět o všem, co se u nás šustne? Čtěte náš newsletter!